Escriu

Mi foto
Alboraya, València, Spain

sábado, agosto 01, 2009

BONS PADRINS


“Tenir uns bons padrins és el millor”, em deia ahir vespre un bon amic meu. No vaig saber si donar-li la raó o no, doncs parlàvem de treball i de l’ús que han fet alguns coneguts de determinats amics, de manera interessada, amb la finalitat d’aconseguir certs beneficis.

Jo no tinc tan clara la seva afirmació, i potser perquè no dispose d’endolls, no ho veig massa bé. Per una banda, qui ha de tindre qualsevol cosa és per merèixer-la, o per haver-se-la guanyat. Per l’altra, no em sembla adequat perquè els amiguismes provoquen que la gent endollada, a posteriori, no sàpiga treure’s les castanyes del foc. Encara que bé, hi haurà de tot.

Tanmateix, és lògic que algú recomane a un conegut quan s’assabenta d’una vacant en un lloc de treball o càrrec, i també és lògic llavors, que l'empresa on és la vacant agafe abans a la persona recomanada que a cap altra. Però no sempre ix bé.

És cert que una espenteta no li ve malament a ningú. Ara bé, és més cert encara que val la pena fer l’esforç a l’hora de clavar el cap dins d’un lloc, i veure com, ja dins, et pots superar o et poden recomanar. Sempre, la satisfacció obtinguda quan aconssegueixes el que vols amb cap ajuda més que la pròpia, és major, i amb diferència.

Potser ara sí sabria qué replicar-li al meu amic, potser ara ja podria dir-li perquè pense que tindre bons padrins no és el millor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario